donderdag 29 januari 2009

ding 2


Ding 2 is dus het inrichten van de blog. Dat is gelukt. Toch vond ik het aanmelden bij Gmail enigszins vreemd. Ik had me aangemeld met gmail.nl. Dat is nu nog een adres, maar een primair adres. Mijn blogadres is nu met gmail.com. Er stond iets bij over veiligheid, maar dat heb ik niet helemaal begrepen. Maar alla. We zijn gestart.
28 december 2008 6:31
Als ik de andere blogs zie mag ik de mijne nog wel wat oppimpen. Wellicht daar nu wat tijd voor. Het stikt in dit gebeuren van de wonderlijke engelse termen, die ik min of minder begrijp. Wat moet ik met een term als "reacties moderaten". Even opgezocht in een online woordenboek:
moderate (bijv.nw. / bijw.)
geschikt, redelijk, billijk, schappelijk, beheersen (ww.), bedwingen (ww.), matigen (ww.), beteugelen (ww.), bedaren (ww.), intomen (ww.), middelmatige, gematigd, getemperd, besparen (ww.), geld besparen (ww.), minder gebruiken (ww.), dempen (ww.), temperen (ww.), zich matigen (ww.), vergemakkelijken (ww.), vereenvoudigen (ww.), bemakkelijken (ww.), versoberen (ww.), simplificeren (ww.), met mate gebruiken (ww.), moderaat
Wie het weet mag het zeggen. Ik kies voor bemakkelijken. Ik weet ook niet wat dat is. Misschien is dat dan de link (oeps de verbinding)




3 opmerkingen:

boekwjirm zei

Hoi Theo,
Hopelijk kunnen we zondag schaatsen op de polder!Het ligt er al mooi bij dus wie weet tot zondag!

G

Kerstavondkind zei

Hoi THeo,

Terwijl ik in je berichtje lees dat je mij geblokt hebt springt mijn scherm met een pang op zwart. Een soort klapband, maar dan voor schermen. Jouw schuld denk ik nog, maar niets is minder waar. De flatscreen is ruim 4 jaar lang zeer intensief gebruikt en is dus aan ouderdom bezweken. Ik vind het wel een mooi einde. Destijds waren we zo ongeveer de eerste van Nederland met een flatscreen (nou ja, wel van onze straat in ieder geval) wat in de prijs tot uitdrukking kwam. Feit is nu dat er een nieuwe moet komen, anders zijn we zwaar hulpeloos. Als ik 's avonds thuiskom uit het werk staat er inmiddels een nieuw exemplaar. Veel breder en veel goedkoper ! We kunnen weer verder !

Maartje zei

OK, daar zijn ze dan: de eerste echte dingen. Je ging zo vlot van start en toen een hele tijd niets. Met moderaten van reacties wordt bedoeld de ongepaste ertussenuit halen. Dus bedwingen, matigen, beteugelen, intomen zijn allemaal goed, maar bemakkelijken, dat lijkt me Belgisch.