donderdag 9 april 2009

ding 5 rss feeds vinden

In het vorige ding al iets verteld over hoe het mij verging met sommige feeds vinden. Ik heb me geabonneerd op roei.nl en daar krijg ik aardige berichtjes van. Daarna heb ik me geabonneerd op de site van de vob van edwin van mijnsbergen. Die houdt de boel niet echt, tenminste niet goed,bij; er staan berichten van januari, die mij hoegenaamd niet interesseren. Via een van de zoekmachines heb ik de Zeeuwse bibliotheek gevonden en die bevalt mij een stuk beter. Een wat wijdere blik dan alleen over het bibliotheekgebeuren in structurele zin. Leuke verrassende dingen, waar ik er gelijk eentje naar willemijn gestuurd heb over e-books.
Het indelen van de tabs heb ik niet echt mee gekregen. Steker nog! Ik wil die vervelende site van de VOB verwijderen, maar ik kan niet ontdekken hoe ik dat moet doen.
Mijn bezwaar blijft dat je naar netvibes toe moet om je informatie bij te houden. Ik denk niet dat ik dat veel zal doen. Het is mij te omslachtig. Wel zijn er mogelijkheden voor de bibliotheek om via rss-feeds om contact met klanten te houden. Het moet dan niet op de vob-manier, maar wel op die van de zeeuwse bibliotheek. Daar kun je je laten verrassen. Erg leuk. Ik houd mijn informatie liever bij door een abonnement te nemen op een tijdschrift, die de highlights naar mijn postbus stuurt. Daar kijk ik elke dag in.

1 opmerking:

Maartje zei

Ik reageer even op je vraag: het is heel gemakkelijk om een rss-feed uit Netvibes te verwijderen. Je klikt gewoon op het kruisje rechts bovenin de feed. Je krijgt dan de vraag of de widget verwijderd moet worden en klaar is het al. Het is inderdaad een nadeel dat je atijd eerst je Netvibes moet openen voordat je iets ziet, maar ja als je er eenmaal in bent is het wel gemakkelijk.