donderdag 1 maart 2012

screencasting



Ik heb eerst de uitleg bekeken en ik snapte er geen jota van. Vervolgens heb ik een screencast van wat collega's bekeken en mijn bewondering groeide voor hen. In stille wanhoop ben ik maar es begonnen met screen-o-matic en daar bleek dat het vrij wat eenvoudiger was dan dat het uitgelegd werd. Mijn idee was om een aanvulling te maken voor de introductie van groep 7. De link van het vinden van het materiaal in de aquabrowser en het materiaal in de bibliotheek is daar het grootst. Dat bleek niet eenvoudig. De screencast laat alleen het proces van het vinden in de aquabrowser zien. Ik had wel een filmpje en wat foto's gemaakt om in de screencast te brengen, maar het is me niet duidelijk geworden of dat wel kan. Ik heb wel van alles geprobeerd met caption en notes toevoegen, maar dat is niet gelukt. Ik zou me ook voor kunnen stellen, dat indien dat wel lukt om het als hulpprogramma in de aquabrowser te zetten, als standaard of als apart hulpscherm. Zeker een bruikbaar programma, maar ik heb het idee dat ik er nog meer mee moet experimenteren.
Via deze link kun je het filmpje zien: http://www.youtube.com/watch?v=oOCi1cucSe0

3 opmerkingen:

Maria zei

Hé collega,

Mooie screencast: heel duidelijk uitgelegd. Het is trouwens net wat je zegt: het lijkt eerst ingewikkelder dan het is en je bent aardig wat tijd kwijt aan het uitvogelen. Nu begrijp je vast waarom ik er uren zoet mee ben geweest, zoals ik je op een zondag vertelde.

Groentje zei

Hoi Theo,

Petje af hoor! Super duidelijk.
Het geluid van jouw screencast was heel wat beter dan dat gekraak wat er bij mij uitkwam.

Maartje zei

Handig om je screencast op Youtube te zetten. Dan is hij ook op de Igels toegankelijk. Leuk om eens een handleiding voor de jeugd te zien.