dinsdag 5 mei 2009

ding 12 twitteren

twitteren

Al eerder gehoord van twitteren. Dagelijkse dingen met elkaar wisselen en een netwerk vormen. Ik ben er erg sceptisch over, maar ik heb een account geopend en wacht nu maar even af. Overigens kwam ik in mijn e-mailcontacten een oomzegger tegen die op dit moment op wereldreis is. Benieuwd of ik iets van hem hoor , want dan wordt het wel leuk, denk ik. Ik heb letterfretter dus Hinke en natuurlijk Maartje toegevoegd als twittervriendin. Ook benieuwd of zij nog regelmatig op twitter zit. De artikelen glezen over bibliotheken en twitter en ik vraag me dus ook af of zo'n persoonlijk contact vanuit de bibliotheek geregeld kan worden. Een bibliotheek is dus geen persoon en gaat niet regelmatig koffie zetten of iets dergelijks. De opmerkingen over het imago dat moet passen bij de bibliotheek kan ik goed begrijpen. Je moet als het ware een soort van stripfiguur maken, een soort Guust Flater of een nieuw te ontwikkelen leeuwarder of fries stripfiguur, die het persoonlijke en het serieuze wat de bibliotheek voorstaat combineert, en dan met veel humor. Hest ut hoort plaat van poort- typetje. Vraagt wel veel tijd maar is wel een mogelijkheid.

2 opmerkingen:

Maartje zei

Ik was net even op mijn Twitter account, maar ik zag je niet als volger.
Je ideeën voor de bibliotheek klinken leuk. Een mogelijkheid die geen tijd kost is om de Twitter berichtjes automatisch te laten vullen dmv een RSS-feed. Bibliotheek Waterweg doet dat en het ziet er niet gek uit.

Maartje zei

In mijn Gmail alsnog je uitnodiging voor Twitter gevonden: ik gebruik Gmail praktisch nooit vandaar.