dinsdag 12 mei 2009

ding 19 sociale netwerken

sociale netwerken


Ik zit op hyves. Eigenlijk meer door de kinderen, die dan weer meer vrienden hebben en om het wat uit te proberen. Eigenlijk gaat het nergens over, tenminste dat wat ik tot dusver heb meegemaakt. Een vriendin van mijn vrouw gebruikt hyves om met ons contact te zoeken, omdat ze haar e-mails aan ons niet kan versturen. Maar die heeft het met mij opgegeven en heeft mijn dochters tot vriendin gekozen. Toch zitten er ook nuttige kanten aan. Ik onderhoud nu contacten met een oomzeggertje, die ik niet veel zie en dan hebben we het over zijn passie voetbal. Af en toe krijg ik zeepjes, tikjes en knuffels, ontwapenend. Ook krijg ik uitnodigingen van verenigingen om toegevoegd te worden tot hun netwerk. Daar ben ik behoorlijk kritisch in. Maar ik ga nu het diepe in en laat me toevoegen tot een netwerk en kijk wat dat oplevert. Zo zou de bibliotheek ook te werk kunnen gaan om zijn producten te promoten.

Verder probeer ik in het nieuwe kunstmenu een community te vormen waarover het op internet over de gelezen boeken kunnen communiceren. Dat moet ik technisch nog uitzoeken of dat mogelijk is, maar dat komt nog.

Het is ontegenzeggelijk een mogelijkheid voor de bibliotheek om "in te breken" in de privacy van de klant en de producten te profileren.

1 opmerking:

Maartje zei

Waarschijnlijk lukt die community wel binnen Hyves. Ning is daar ook geschikt voor. Bibliotheek 2.0 draait onder die software en je kunt gemakkelijk zelf ook een Ning maken. Hyves lijkt me voor je doelgroep veel toegankelijker omdat ze meestal wel een profiel hebben en de drempel om mee te doen laag is.