zondag 24 mei 2009

ding 23 evaluatie

evaluatie 23 dingen




Ik was erg enthousiast over deze cursus en ben dat nog steeds. Het heeft wel een flinke dip gekend, maar dat was door het feit dat ik onze huiscomputer moest delen met lerende kinderen. Dat gaf me niet genoeg rust om bezig te gaan. Intussen heb ik een netwerkje aangelegd, iets heel leerzaams op zich en toen kreeg ik de guit weer te pakken.


Over een aantal dingen ben ik wat sceptischer dan over andere. Een topper vind ik library Things voor het werk. De integratie van Library Things in de aquabrowser zie ik als een geweldige kans.


Verder heb ik voor mijn directe bezigheden steeds gekeken naar kansen voor een vervolg op ons wijs-op-het-web-project. Ik ben nu bezig de mogelijkeheden te onderzoeken of we als bibliotheek een spel kunnen ontwikkelen, die het kinderen en jongeren mogelijk moet maken om informatie op de juiste manier te vinden en daarbij mediawijs- en weerbaar te maken.


En natuurlijk voor mogelijkheden voor de jeugdafdeling. Die heb ik gevonden in het de nieuwe ontwikkeling van het kunstmenu. Daar heb ik kansen gevonden om dat wat ik geleerd heb in de mediacoach-cursus te integreren in een concreet project. Daarbij zullen we gebruik maken van een hyves-communty vanuit de bibliotheek, waar kinderen die meedoen met het project met hun (school)-hyves kunnen inloggen en hun meningen kunnen geven over cyberpesten. Dingen vallen op hun plaats.


23 dingen heeft mij nieuwe kansen gegeven en was een oog-opener. Met beide benen op de grond moeten we tijd investeren in de ontwikkeling van nieuwe mogelijkheden, zonder te vervallen in kortstondige hypes en rages. Tot die catagorie wil ik twitter en poken noemen. Maar wie weet?

Ik heb het idee dat ik nog veel meer achter de computer zal zitten dan me lief is, want we hebben nu geroken aan wat er allemaal mogelijk is, maar per ding zal het nog veel meer tijd kosten om bij te blijven. Waar blijft mijn leestijd???


1 opmerking:

Maartje zei

Van harte gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep. Na een dip is het toch mooi op tijd gelukt. Je bent ook al druk bezig om enkele dingen te integreren in je werk: fantastisch. Daar gaat het om. Natuurlijk blijken sommige dingen hypes te zijn. Je kunt niet alles tegelijk, maar als er maar enthousiasme is en een zekere aansluiting bij je taak dan is het allemaal niet voor niets geweest en zal het geleerde inbedding vinden.