dinsdag 19 mei 2009

ding 20 muziek in sociaal netwerk

muziek in sociaal netwerk

Ik heb de achtergrond informatie gelezen en was zeer gecharmeerd van het stukje van Nico Dijkshoorn balen van last fm, een betere reclame kan je nauwelijks krijgen. Ik ben ingelogd met 23 dingen wachtwoord op lastfm en schrijf dit stukje op de muziek van de Dooby Brothers en zet nu long train running op en krijg maar 30 seconden muziek, dus net als ik wil opstaan om te gaan dansen, stopt de muziek. Heeeft misschien te maken met het feit dat dit gebeuren betaald moet gaan worden.

Ik heb even in het lijstje related artists gekeken en kom daar ook Andre van Duin tegen, een vreemde eend in de bijt volgens mij. Tenminste ik zit niet op Andre te wachten als ik Dooby brothers wil. Verder doet mij dit heel erg denken aan Het librarything voor boeken.

Ik heb nu grooveshark opgestart en kom nu toch bij mijn muziek op een goed overzichtelijke website, misschien wel handiger als lastfm. Bovendien kom ik bij similar songs minder artiesten tegen, maar wel nummers die bij dit nummer passen, zoals Desperado van the Eagles. Met het nummer Listen the music luid ik dit ding uit.

Net als library thing geeft dit mogelijkheden voor de bibliotheken om mensen te attenderen. Hoe dat is in dit geval voor de muziekafdeling.

1 opmerking:

Maartje zei

Ook in de gratis versie kon je maar 30 seconden van een liedje beluisteren. Dat verandert niet: er verandert alleen dat je na het beluisteren van een aantal nummers moet betalen. Er komt dus een limiet op.