donderdag 7 mei 2009

ding 16 youtube

youtube

Al eens wat eerder omgekeken op youtube voor wat muziek en geinige stukjes. Ik kan me herinneren dat we dubbel hebben gelegen over een youtube filmpje van een belgische reporter die helemaal in de fout gaat in een zogenaamd serieus onderwerp. Dus genoeg lol. Verder heb ik geprobeerd in een eerder stadium iets van youtube op mijn blog te zetten, een audioclip van pieter wilkens over leeuwarden. Dit staat in mijn dashboard nog steed wel aangegeven, maar wordt op mijn blog niet zichtbaar weergegeven. Frustrerend!!!
Met belangstelling het artikel over Edward Mijnsbergen gelezen over de rotzooi op youtube. Mijnsbergen volgend heb ik gekeken op klappen en daar kwam een leuk filmpje van kamphues krijgt klappen, maar niet uitgezien. De climax laat zich raden.
Verder heb ik gekeken op het trefwoord bibliotheek en daar vond ik een kort stukje over een dom blondje in de bibliotheek, een geinige act. Die zou ik wel op mijn blog wilen plaatsen, maar ik begin er maar niet aan, want dat leidt weer tot frustratie en dat kan ik op dit moment niet gebruiken.
Verder zag ik een instructiefilmpje over de bibliotheek van Kortrijk, zoals het volgens mij niet moet.
Overigens hoorde ik, ik weet niet meer waar, dat youtube betaald moet gaat worden. Dan is de populariteit straks snel weg, denk ik.
In de instructie van 23dingen staat een link die niet meer werkt, het stukje van Harriet Damen.

2 opmerkingen:

jetwise zei

Hoi Maartje,

Ik wil graag wat meer info over het toevoegen van clips op de blog, zoals eerder aangegeven.

Maartje zei

Ik denk dat je bij het opstellen van je blogpost het tabblad misschien niet op HTML hebt gezet.
Je moet eerst bij het schrijven van je blogpost het tabbladd HTML aanklikken, daarna de code achter "embed" kopiƫren en plakken en dan is het klaar. Kijk maar eens op mijn Blogmaar. Ik heb het filmpje over dom blondje er even op gezet.
zie http://blogmaar.blogspot.com/2009/05/youtube-filmpje-plaatsen.html