dinsdag 12 mei 2009

ding 18 Librarything

Librarything



UItgebreid rondgekeken op Librarything en meteen een serieuze account aangemaakt. Ik heb ooit in het verleden een bestand aangemaakt van jeugdboeken die ik had gelezen, met eventuele bruikbaarheid voor bibliotheek en school. Helaas is dat bestand bij een computercrash verloren gegaan, werk van twee jaar naar de barbiesjes.

Ik heb een aantal favoriete boeken toegevoegd en gekeken wat er over gemeld wordt. Dat was niet onaardig.Verder heb ik in de buurt rondgekeken of er hier in de buurt leden waren, maar die heb ik behalve de bibliotheek niet kunnen vinden. Later heb ik via een andere zoekmanier wel een aantal leeuwarders gevonden waaronder Richtje, die hetzelfde boek gelezen heeft waarin ik nu bezig ben.

Verder heb ik bij de nederlandstalige groepen gezocht naar jeugdliteratuur. En er is maar een groep met maar een beperkt aantal leden en verder dan boekervaringen (hoe waardevol ook) komt het niet. Maar ik ben zeker van plan hier mijn eigen boekervaringen met anderen te delen en daar mijn voordeel mee te doen.

Ik kan me zelfs voorstellen dat we dit als bibliothecarissen regelmatig bij het inlichtingenwerk kunnen gebruiken.

1 opmerking:

Maartje zei

Zou je me willen uitleggen op welke manier je meer Leeuwarders hebt gevonden. Ik heb de bibliotheek er pas ingezet omdat bij zoeken in Leeuwarden alleen bibliotheek Stiens en boekhandel Van der Velde te voorschijn kwam. Mij lijkt Librarything wel iets voor een virtuele boekenclub voor onze klanten. Daarbij zou de zoekfunctie die je noemt goed van pas kunnen komen.