donderdag 7 mei 2009

ding 15 podcasts

Podcasts


Rondgekeken op de betreffende sites en daar kwam ik bieslog weer tegen, de blog van Wim de Bie, die ik een tijdje heb gevolgd. Een verhaal gehoord van meneeer foppe, maar van 2007, dus oud maar wel mooi. Wim is inmidels weer gestopt met Bieslog.

Daarna kwam ik bij gespod.nl, maar ook daar was het nieuwste van 2007. Het is een site van een bekende podcastverzamelaar Vincent van Voren.

Daarna ben ik gegaan naar Dokdelft en die was up-to-date. Daar een uitzending gehoord die in dok was gemaakt in samenwerking met de plaatselijke radio. Daar zitten denk ik wel mogelijkheden. Je kunt van activiteiten in de bibliotheek, ik denk aan het optreden van Karin Giphart in de bibliotheek van Leeuwarden, een flinke poos terug, ook zelf een podcast maken en die via de website beschikbaar stellen. Eigenlijk net als een foto , maar dan anders. Wellicht kan dat in samenwerking met bijvoorbeeld de omrop of mercurius. Ook zou je in het kader van de europese verkiezingen (europe direct) iets kunnen organiseren i.s.m. omrop of mercurius, zoals we dat ook al eens gedaan hebben en dat op podcast zetten. Ik kan op omrop fryslan nog niet iets vinden over podcasts, dus misschien biedt dat mogelijkheden, die ook voor hen interessant zijn.

1 opmerking:

Maartje zei

Wie weet zit er inderdaad iets in om samen met de plaatselijke omroepen iets te doen.