donderdag 7 mei 2009

ding 14 im bla bla of uh uh

Instant messaging


Met een gezin van 3 pubers kun je niet heen om msn. Alle drie maken ze meer of minder gebruik van die mogelijkheden. Uiteraard wordt je als pa door sommigen nog uitgenodigd. Dus ik ken het bestaan en doe het zelf ook wel eens, maar heel beperkt en dan vooral via mijn hyvespagina. Het kan handig zijn om snelle nieuwtjes uit te wisselen met familieleden, maar ze moeten dan wel net online zijn.


Verder draai ik mee met het aladinchatrooster en daarmee heb ik meestal veel plezier. De sport en de kunst is om snelle antwoorden te geven, want anders is de klant al weer weg. Ik heb zelf wel eens de indruk dat beurten in een les gegeven bij een bepaalde vakken snel via aladin "opgezocht " worden. Het vergt weer een hele andere benadering van volgens mij overwegend jonge bibliotheekgebruikers. De snelheid kan er wel eens toe leiden dat de betrouwbaarheid van de info niet altijd gewaarborgd is. Over die chatdienst ben ik erg enthousiast. Op die manier is het een snelle toepassing, die het imago van de bibliotheek kan veranderen


Ik heb concreet getracht een chatmogelijkheid toe te voegen om mijn blog via google talk. Dit lijkt me tot dusver niet gelukt. Wel heb ik via google-chat maartje toegevoegd. Dus wij zouden kunnen chatten via gmail, gesteld dat we beiden on-line zijn.

1 opmerking:

Maartje zei

Dat valt nogal tegen om tegelijk online te zijn. Maar voor ons is het niet zo nodig om deze toepassing diepgaander toe te passen: beiden betrokken bij al@dinchat levert genoeg ervaringen op.