zondag 10 mei 2009

ding 17 webtoepassing web 2.0

keuze webtoepassing 2.0


Ik heb artikel van Frankwatching uitgebreid bekeken en ik moet zeggen: Het is overdonderend. Dat maakt het moeilijk om een keus te maken. Ik ben een paar dingen tegen gekomen, waar ik al iets van weet, zoals Schoolbank, bij de common interest communities. Daar heb ik ongeveer twee jaar geleden een paar foto's geplaatst en daar krijg ik nog steeds, net nog, reacties op. Op het moment dat je voor schoolbank plus moest gaan betalen, ben ik voor dat gedeelte afgehaakt.


Verder heb ik gekeken op een redelijk overzichtelijke rubriek, content filtering. Ik had hierbij een idee dat dit te maken zou hebben met inperking van het info-aanbod. Ik heb die sites aangeklikt, maar kon er geen soep van koken.


Toen kwam ik een site tegen: Open Line. Een site om je eigen tijdschrift te maken. Het is een beetje een tegenstrijdige site op het web, want wat moet je nog met een tijdschrift als je op het web kunt publiceren. Ik kon deze site later ook niet meer terugvinden. Vroeger ben ik redacteur geweest van een ouderwets wijkkrantje en dat sprak me toch aan.



In de reacties op het stuk van frankwatcing kwam ik nog een lekkere simpele tegen: datumprikker. Een site om met bepaalde personen een afspraak te kunnen maken. Het programma zoekt de datum waarop iedereen kan. Een leuk dingetje in de almaar drukker wordende druk, druk, druk-tijd. Hier is het adres: http://www.datumprikker.nl/

1 opmerking:

Maartje zei

Mooi: je blijft tempo houden. Het is inderdaad moeilijk om een leuke web 2.0 site te vinden: veel dingen lijken op elkaar, anderen zijn al weer wat uit. Datumprikker is een handige.